Vraag en antwoord

Vraag en antwoord
Sport Vereent

Wij kunnen ons voorstellen dat u vragen heeft over het lidmaatschap, de wachtlijsten en de contributie.
Onderstaand vindt u de veel gestelde vragen en het antwoord hierop.
Heeft u nog een aanvullende vraag? Stelt u deze dan gerust via het mailadres info@sportvereent.nl

Vragen over proeflessen en wachtlijsten

Ik wil een proefles aanvragen, maar de lesdag en -tijd van mijn voorkeur, staat niet als keuze op het proefles-formulier vermeld. Wat nu?

U kunt pas een proefles aanvragen als er geen sprake (meer) is van een wachtlijst. Als er een wachtlijst is, kunt u dus (nog) geen proefles aanvragen.

Er is voor de voorkeursles een wachtlijst, kan mijn zoon/ dochter al wel een proefles volgen?

Nee, dit kan pas zodra de voorkeurs-les (weer)beschikbaar is. Wel is het mogelijk een proefles te volgen op een andere les waarvoor nog geen wachtlijst is om de sfeer binnen Sport Vereent te ervaren.   

Wat als ik op de aangegeven proefles datum verhinderd ben?

Wij bieden u drie achtereenvolgende datums aan om een proefles te komen volgen, waarvan u er twee gratis kunt volgen. U ontvangt hiervan bericht van de ledenadministratie.

Hoe kan ik mij aanmelden om op de wachtlijst voor een les te komen?

Dit kan via het ‘aanmelden proeflessen’ op de website van Sport Vereent. U kiest dan voor ‘aanmelden proeflessen’. Zie https://sportvereent.nl/aanmeldformulier-proeflessen/ 

U ontvangt dan een bevestiging van de ledenadministratie. Indien er een wachtlijst is, wordt u hier automatisch op geplaatst. Zodra er weer plaats beschikbaar is (vanaf de wachtlijst), ontvangt u een oproep voor een proefles.

Kan ik mij aanmelden voor de wachtlijst van meerdere lesmomenten?

Dat kan. Goed om te weten: het betekent wel dat de eerste les waar er een plaats vrij komt, wordt toegekend. De plaatsen op de andere wachtlijsten vervallen dan per direct. Het kan dus zijn dat dit niet de les van uw voorkeur is. Wilt u dit wel, dan wordt u opnieuw op de wachtlijst van uw voorkeur geplaatst. De volgorde van de nieuwe aanmelddatum is dan leidend.

Kan ik mij aanmelden voor de wachtlijst van een bepaald lesmoment terwijl ik al lid ben van Sport Vereent en een ander lesmoment actief volg?

Ja, dat kan door het invullen van het formulier ‘aanmelden proeflessen’ via de website. U kiest dan voor ‘aanmelden proeflessen’. Zie https://sportvereent.nl/aanmeldformulier-proeflessen/ .

U ontvangt dan een bevestiging van de ledenadministratie. Indien er een wachtlijst is, wordt u hier automatisch op geplaatst. Zodra er weer plaats beschikbaar is (vanaf de wachtlijst), ontvangt u een oproep voor een proefles.

Heb ik voorrang op een wachtlijst van een lesmoment/lestijd als ik al lid ben van Sport Vereent of werkt de wachtlijst op basis van moment van aanmelden voor de wachtlijst?

De volgorde van plaatsing geldt in de volgorde van moment van aanmelden. Leden die al lid zijn, hebben dus geen voordeel. Dit doen we om de instroom eerlijk te houden op basis van het moment van aanmelden.
Dit geldt ook als u een tweede les binnen Sport Vereent wilt volgen.

Waar kan ik zien of er voor een les een wachtlijst is of niet?

Op de website onder het kopje lidmaatschap kunt u het aanmeldformulier lidmaatschap selecteren. Onderin dit formulier staan de verschillende lessen benoemd. Als er voor een les een wachtlijst van toepassing is, staat dit daar vermeld.

Mijn kind staat op een wachtlijst. Wanneer is hij/zij aan de beurt? Kunt u een inschatting geven?

Zodra er plaats is, wordt uw kind uitgenodigd voor de 2 gratis proeflessen. We kunnen niet aangeven hoe lang dit duurt, omdat de wachtlijst per les anders is. Dit kunt u teruglezen op de brief die u eerder toegestuurd heeft gekregen.

Ik heb mijn kind aangemeld voor een specifieke leslocatie. Is het mogelijk om deze om te zetten naar een andere locatie?

Dit kan administratief niet. Dan moet een nieuwe aanmelding worden gedaan voor de juiste les. De eerdere aanmelding zal worden geannuleerd.

Ik heb proeflessen gevolgd en wil mij definitief aanmelden, maar zie dat de les ‘vol’ is. Kan ik mij nu nog aanmelden?

Ja dat kan. Zodra een (toekomstig) lid de uitnodiging proeflessen heeft gekregen, dan heeft het lid al een plek in de les en kan dus definitief ingeschreven worden. De aanmelding moet dan wel gedaan worden binnen een week na de proefperiode/2e proefles via het mailadres ledenadministratie@sportvereent.nl  

Kan ik het geboortejaar van mijn kind ophogen zodat het aanmeldformulier ingediend kan worden?

Nee. Het daadwerkelijke geboortejaar is leidend. Als de les er niet bij staat, is er sprake van een wachtlijst. Het geboortejaar aanpassen en vervolgens corrigeren, betekent dat uw kind alsnog op de wachtlijst wordt geplaatst.

Vragen over mijn lidmaatschap

Ik wil mijn lidmaatschap opzeggen, hoe doe ik dat?

Hiervoor maakt u gebruik van het formulier ‘opzegging lidmaatschap’. https://sportvereent.nl/opzeggingsformulier-lidmaatschap-2/

Wat is de opzegtermijn bij het opzeggen van mijn lidmaatschap?

Zoals is vastgelegd bij uw aanmelding als lid, geldt er een opzegtermijn van 3 maanden. Deze gaat in aan het eind van de lopende maand waarin de opzegging wordt gemeld en door de ledenadministratie is ontvangen (het ingevulde formulier). Dit betekent, dat de lopende maand  en de 3 daaropvolgende maanden moeten worden doorbetaald. Deze regeling is na het lezen in de statuten, het huishoudelijk reglement – ter inzage bij het secretariaat – en in het welkomstboekje dat u heeft ontvangen bij inschrijving.

Ga ik automatisch over van les als ik jarig ben geweest en in de volgende leeftijdsgroep val?

Nee. Wijzigingen in de lesindeling worden periodiek (kwartaal) besproken. Dit wordt bepaald door de train(st)er en is mede afhankelijk van de lesbezetting en maximale groepsgrootte. Uiteraard wordt een eventuele verschuiving naar een volgend lesuur met u als ouders /verzorgers besproken.

Als ik een les niet kan, mag ik dan naar een andere les in diezelfde week?

Nee dat is niet mogelijk. Als uw kind de les niet kan volgen, kunt u zich voor die les afmelden, maar geen andere les volgen. Afmelden voor een les doet u bij de trainer van de les; zie hiervoor https://sportvereent.nl/technisch-kader

Mijn kind volgt twee lessen, maar gaat stoppen met één les. Hoe kan ik dat doorgeven?

Ook als er 1 van de 2 lessen wordt opgezegd moet het opzeggingsformulier https://sportvereent.nl/opzeggingsformulier-lidmaatschap-2/ ingevuld worden. Dan graag duidelijk aangeven voor welke les de opzegging geldt.

Hoe kan ik zien wanneer er vakantie is of feestdagen zijn?

Via de ClubApp kunt u de vakanties en feestdagen inzien. Ook staan deze in de Agenda op deze website vermeld.

Hoe kan ik mijn kind ziekmelden?

Een trainer maakt hierover met u afspraken op basis van zijn/haar voorkeur. Waar de een het prettig vindt via Whatspp, kan de ander dat prettig vinden via mail. U kunt dit navragen bij de betreffende leiding.

Vragen over de lessen

Er komt een les te vervallen, hoe word ik geïnformeerd?

Afhankelijk van de train(st)er wordt u per whatsapp, via de ClubApp (die in ontwikkeling is), telefonisch of per mail geïnformeerd.

Hoe kan ik de leiding bereiken?

Op de website vindt u een overzicht met de wijze waarop de train(st)ers  bereikbaar zijn.
Dit is afhankelijk van de persoonlijke voorkeuren van de betreffende train(st)er. https://sportvereent.nl/technisch-kader/           

Beschikt een trainer over een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG)?

Ja. Alle trainers zijn verplicht elke 3 jaar een geldig VOG te overhandigen.
Wilt u meer weten wat Sport Vereent doet aan ‘Een veilig sport klimaat’, kijk dan op de website https://sportvereent.nl/sv-en-veilig-sport-klimaat/

Kan ik bij de les komen kijken in de zaal?

Nee, tenzij de trainer met u hier specifieke afspraken over heeft gemaakt. De ervaring leert dat het onrustig is als ouders/verzorgers de les komen bijwonen. Voor uw eigen kind, maar ook voor andere kinderen. Dit komt de veiligheid niet ten goede en de veiligheid staat bij ons voorop. Komt uw kind voor de eerste keer en is het spannend? Spreek dan voor de les de leiding hier even op aan en vraag naar de mogelijkheden.

Als ik naar een volgene leeftijdsgroep over ga, wanneer gebeurt dat dan?

Doorstroming naar een volgende leeftijdsgroep gebeurt 1x per kwartaal. De leiding bepaalt in overleg met de ledenadministratie de exacte datum.

Vragen over wedstrijden en activiteiten

Hoe schrijf ik me in voor een wedstrijd of evenement?

Dit gebeurt meestal via de website. Bij het aankondigen van een evenement maken wij ook kenbaar op welke wijze u zich hiervoor kunt inschrijven.

Ik heb nog geen informatie ontvangen over een aanstaand evenement waar ik me voor ingeschreven heb.

Kijk voor de zekerheid in uw spam-box om na te gaan of de informatie daar terecht is gekomen. Zo niet, informeer dan bij de leiding van uw kind naar de betreffende informatie of  doe dit via het mailadres dat u bij aanmelding heeft gekregen.

Vragen over de vereniging

Waar kan ik op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen en nieuws binnen Sport Vereent?

Dat kan via de website www.sportvereent.nl onder het kopje ‘nieuws en media’. Tip: volg ook de sociale media kanalen van Sport Vereent (Instagram en Facebook). Zoek op Sport Vereent Utrecht. Verder is het raadzaam de ClubApp van AllUnited te installeren. U ontvangt informatie hierover bij inschrijving van het lidmaatschap.

Beschikt de vereniging over vertrouwenscontactpersonen?

Ja. U kunt hen bereiken via de contactgegevens op de website https://sportvereent.nl/vertrouwenscontactpersonen/

Kan ik vrijwilliger worden?

Ja dat kan! Op basis van uw interesses, mogelijkheden en beschikbare tijd, zijn er volop mogelijkheden. Graag gaan we hierover met u in gesprek. U kunt uw interesse kenbaar maken via info@sportvereent.nl.

Wanneer zijn er wedstrijden, evenementen en vergaderingen?

Deze vindt u in de agenda van Sport Vereent op de website https://sportvereent.nl/agenda/.